CONTACT

8/21/2011

SuMo 50 / O FB fanoušcích architektury


V 56. díle Bourání (k poslechu zde) zmínil slovenský architekt Peter Stec, že to se současnou architekturou bude špatné, dokud nebude mít větší množství fanoušků. S odstupem času mě napadlo trochu prozkoumat Facebook a zjistit, které architektonické kanceláře v Česku (a na Slovensku) na něm mají své stránky a kolik mají fanoušků. Seznam určitě není kompletní, ale pro určitou představu stačí. Nevypovídá to o jejich úspěšnosti, popularitě, nebo kvalitě, ale zajímavá informace to je. Alespoň pro mě. K 21.8. 2011 (čísla v závorce představují nárůst přesně za měsíc):

Mjolk / 729 fans (+35 fans)
Kamil Mrva Architects / 524 fans (+14 fans)
ccea / 354 fans (+5 fans)
Edit! / 136 fans (+28 fans)
Coll-Coll / 44 fans (+17 fans)
Muon / 107 fans (+1 fan)
The Builders / 64 fans (+1 fan)
n/a / 192 fans (+2 fans)
Vallo & Sadovský architects / 669 friends (+21 friends)
gutgut / 445 fans (+21 fans)
Studený architekti / 66 fans (+5 fans)
Projektil architekti / 44 fans (+20 fans)
2ka landscape architects / 38 fans (+6 fans)
H3T Architekti / 238 fans (+20 fans)
Manua / 383 fans (+17 fans)
Martin Rajniš / 639 fans (+9 fans)
idealarch / 131 fans (+2 fans)
Martin Čeněk architecture / 108 fans (+10 fans)
ov architekti / 29 fans (+8 fans)
Archanti / 55 fans (+14 fans)
Zette atelier / 124 fans (+14 fans)
Atelier Brunecky / 139 fans (+4 fans)
Petr Stolín Architekt / 149 fans (+1 fan)
e-MRAK / 151 fans (+8 fans)

Doplněno:
Nacházel architekti / 150 fans
DaM / 91 fans

Je docela zajímavé kolik českých architektonických kanceláří FB zcela ignoruje, u českých absolventů školy Emila Přikryla je to obzvlášť viditelné.

Stránky s architekturou související:
Era21 / 1728 fans (+83 fans)
E-architekt / 2074 fans (+46 fans)
Archiweb / 562 fans (+23 fans)
Kruh / 276 fans (+18 fans)
Za Novou Prahu / 703 fans (+8 fans)
Inventura urbanismu / 318 fans (+15 fans)
PechaKucha Night Prague / 633 fans (+10 fans)
PechaKucha Night Ostrava / 1183 fans (+107 fans)
4AM Fórum pro architekturu / 743 fans (+53 fans)
Nadace české architektury / 296 fans (+18 fans)
Prague Watch / 1395 fans (+48 fans)
Zlatý řez / 40 fans (+5 fans)
Stavbaweb / 380 fans (+19 fans)
rese arch / 463 fans (+5 fans)
bydleni-iq / 400 fans (+5 fans)
Urbanismus Brno / 520 fans (+69 fans)

Školy a studentské organizace:
Archip / 1914 fans (+18 fans)
FA ČVUT / 645 fans (+51 fans)
FA VUT / 505 fans (+22 fans)
Xfatul / 88 fans (+1 fan)
Spolek posluchačů architektury (Praha) / 757 fans (+45 fans)
Sofa (Brno) / 250 fans (+4 fans)

Pro představu pár stránek ze světa:
Archdaily / 355 245 fans (+16 288 fans)
Architizer / 370 212 fans (+10 710 fans)
Dezeen / 120 184 fans (+3117 fans)
OMA / 3057 fans (+2536 fans)
BIG / 12 033 fans (+678 fans)

3 komentáře:

  1. Když je jmenována Pecha Kucha Night Prague, rád bych zveřejnil počet fanoušků ostravské mutace PKN: 1183.

    Vy samotný máte na FB 1187 fanoušků.

    Otázkou je, na co je v architektonické branži facebook. Jestli a jaké má benefity pro subjekty na trhu s architekturou. Pro samotnou popularizaci architektury a propagaci architektury dobré, je podle mě zásadní, otázka je, jestli tuto činnost mají vést samotná studia, či spíše ponechat prostor lidem jako Vy, když Vy sám tvrdíte, že někdo má architekturu dělat a někdo hodnotit, přinášet nápady atd.

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za info, Ostravu doplňuji. Co se FB prezentací arch. ateliérů týče. Spousta z nich má dnes lidi, kteří se zaměřují na PR, komunikaci s médii ... a tito lidé by podle mě měli rozhodně FB využívat. Je to určitě efektivnější nástroj než rozesílání tiskových zpráv, nebo aktuality na vlastním webu.

    OdpovědětVymazat
  3. Musím pravdivost Adamova textu potvrdit pohledem z ateliéru uvedeném na druhém místě seznamu.
    Když jsme před dvěma lety s Kamilem Mrvou zvažovali, jak nasměřovat mediální komunikaci, na FB jsme se oba dívali hodně skepticky. Tehdy nás jeden z klientů přesvědčil, že to má smysl a záhy se ukázalo, že měl pravdu. Sice zcela nesouhlasím, že je to nástroj efektivnější, je to zkrátka nástroj trochu jiný, doplňující (tiskové zprávy, hlavně do zahraničí, jsou nenahraditelné, atuality (ani s rss) už opravdu moc nefungují). Nové klienty člověk na FB nenachytá, ale docela to prospívá vztahům nejen s "fanoušky" a "sympatizanty", ale především s klienty stávajícími. Navíc, na FB většinou směřují informace, které se na "oficiální" web až příliš nehodí (ještě aktuálnější než aktuality :) ).

    OdpovědětVymazat