Univerzální návod, jak rozpoznat dobrého architekta
Pokud za ním přijdete s žádostí o návrh domu pro vás ... bude vám klást neuvěřitelné množství otázek, než se rozhodne zakázku přijmout. Pokud ne, běžte jinam.
bude klast neuveritelne(subjektivni pro daneho uzivatele) mnozstvi otazek(jakeho typu? o nem,o nekom jinem,o necem jinem... ? vsechny?)
jinymi slovy-chces rict adame, ze dobry architekt je takovy prave ve chvili kdyz si to o nem budou dle tveho univerzalniho navodu(hodne otazek) klienti myslet?... to uz asi neni ale univerzalni, nebo ano?
Ajaj, zrejme budu muset rezignovat na snahu stat se dobrym architektem ;) Nebot ke zjisteni, zda se nachazim s klientem na stejne vlne, staci otazek minimum a trocha naslouchani. Ke zjisteni, co klient potrebuje a kam smeruje, postaci opet par otazek, ktere se prolinaji s dlouhym a osobnim vypravenim klientu. Nejlepsi odpovedi na moje otazky jsou ty, ktere zazni, aniz by otazka byla polozena, nebot si nedelam iluze, ze bych ji byl vzdy s to spravne formulovat. Predevsim potrebuji zjistit, jakym zpusobem klienti premysli a zde mohou byt otazky prilis navodne, tedy zavadejici. Vyse napsane vsak neznamena, ze bych nezjistil vse, co potrebuji ke prijeti zakazky a dobremu prubehu. Praxe mi potvrzuje opak ;)
Myslim že první filtr je možný aplikovat už podle toho, jaký položky má ta kancelář na stránkách v hlavním menu. Jeden druh ateliérů tam má: "Publikace, Projekty, Relizace, Studie, O ateliéru Kontakt". A ty ostatní kanceláře tam maj: "Profil společnost, služby, reference, Zajišťování staveb, inženýrská činnost", .. a může to skončit až "v květnu sendvičová konstrukce za cenu zděné" ..
Mělo by platit pro všechny kreativní profese.
OdpovědětVymazatbude klast neuveritelne(subjektivni pro daneho uzivatele) mnozstvi otazek(jakeho typu? o nem,o nekom jinem,o necem jinem... ? vsechny?)
OdpovědětVymazatjinymi slovy-chces rict adame, ze dobry architekt je takovy prave ve chvili kdyz si to o nem budou dle tveho univerzalniho navodu(hodne otazek) klienti myslet?... to uz asi neni ale univerzalni, nebo ano?
Ajaj, zrejme budu muset rezignovat na snahu stat se dobrym architektem ;) Nebot ke zjisteni, zda se nachazim s klientem na stejne vlne, staci otazek minimum a trocha naslouchani. Ke zjisteni, co klient potrebuje a kam smeruje, postaci opet par otazek, ktere se prolinaji s dlouhym a osobnim vypravenim klientu. Nejlepsi odpovedi na moje otazky jsou ty, ktere zazni, aniz by otazka byla polozena, nebot si nedelam iluze, ze bych ji byl vzdy s to spravne formulovat. Predevsim potrebuji zjistit, jakym zpusobem klienti premysli a zde mohou byt otazky prilis navodne, tedy zavadejici. Vyse napsane vsak neznamena, ze bych nezjistil vse, co potrebuji ke prijeti zakazky a dobremu prubehu. Praxe mi potvrzuje opak ;)
OdpovědětVymazatMyslim že první filtr je možný aplikovat už podle toho, jaký položky má ta kancelář na stránkách v hlavním menu. Jeden druh ateliérů tam má: "Publikace, Projekty, Relizace, Studie, O ateliéru Kontakt". A ty ostatní kanceláře tam maj: "Profil společnost, služby, reference, Zajišťování staveb, inženýrská činnost", .. a může to skončit až "v květnu sendvičová konstrukce za cenu zděné" ..
OdpovědětVymazatLepsi nez dobry ale treba nebude.
OdpovědětVymazatZbyva tedy to nejtezsi jak poznat rozdil mezi spatnym a vynikajicim.
To je klasický problém v každé soutěži, kterou posuzuje rozsáhlá porota. V prvním kole vyřadí excesy. Nejhorší a nejlepší práce.
OdpovědětVymazat