tag:blogger.com,1999:blog-6481425234404019557.post5165123254297360949..comments2023-06-01T16:44:08.582+02:00Comments on AG-ENT / Everything about Architecture: SuMo 69 / Absence tématuAdam Gebrianhttp://www.blogger.com/profile/14684062347791155416noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-6481425234404019557.post-36247862376772281782012-02-03T00:36:50.045+01:002012-02-03T00:36:50.045+01:00Rozumím. Já za studií udělal jednoduchý postřeh. D...Rozumím. Já za studií udělal jednoduchý postřeh. Dnes vím, co dělají bývalí spolužáci, kteří během studia vystřídali řadu hodně odlišných ateliérových vedoucích. O těch, kteří strávili celé studium v jednom ateliéru (bylo to možné), dnes nevím. Může to být náhoda.Adam Gebrianhttps://www.blogger.com/profile/14684062347791155416noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6481425234404019557.post-78979047382343770722012-02-02T23:10:09.472+01:002012-02-02T23:10:09.472+01:00Moje osobní zkušenost, která mne nejvíc obohatila ...Moje osobní zkušenost, která mne nejvíc obohatila - atelier, který ostatní pokládali za "nevýrazný" kvůli vedení atelieru - neocenitelný zážitek, kdy jste opravdu pánem své práce, kterou od prvního do posledního směřujete sami, vedení opravdu fungovalo jen jako "konzultanti" - spíše přizvukovači. Je k nezaplacení, když si na konci semestru můžete uvědomit, že je to opravdu váš výsledek (v rámci volnosti školního prostředí) a opravdu sami za něj nesete zodpovědnost - je to vaše kůže na cizím trhu, a vlastně nečekáte, že se vás někdo zastane.<br /><br />MichalAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6481425234404019557.post-48086280243416661142012-02-02T23:02:05.813+01:002012-02-02T23:02:05.813+01:00Tomáši, nevidím problém v tom, že si každý během s...Tomáši, nevidím problém v tom, že si každý během studia musí vyzkoušet různé typologie. To je v pořádku. K poslednímu. Je dobře, když má ateliér definované téma a vy si můžete říci, zda vás zajímá, či nikoliv.Adam Gebrianhttps://www.blogger.com/profile/14684062347791155416noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6481425234404019557.post-51238162999121531452012-02-01T12:03:05.145+01:002012-02-01T12:03:05.145+01:00a neměl by si téma "o co v projektu jde"...a neměl by si téma "o co v projektu jde" najít sám student, než ho mít předem určené od ateliéru a jen plnit zadání???Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6481425234404019557.post-76648158507846229562012-01-29T09:19:38.696+01:002012-01-29T09:19:38.696+01:00Mně osobně tohle jako zásadní problém nepřijde, zv...Mně osobně tohle jako zásadní problém nepřijde, zvlášť ne v kontextu Adamova příspěvku. Studenti se naučí chápat různý měřítka a profilace absolventa jako „architekta rodinných domů“ či tak nějak podobně mi nepřijde, že by situaci zlepšovalo. Nakonec stejně budeme dělat to co nás baví.Ostatně to, že si architekt založí kariéru na návrzích administraček/nemocnic/whatever ještě zdaleka neznamená, že má téma. Přijde mi zásadní tohle pochopit už na škole, a působení pedagogů, kteří jdou touhle cestou, by mohlo dost pomoci.…Teď tak koukám na soupis atelierů na ČVUT a co si tak vybavím, aspoň u čtvrtiny pořád nevím, o co jim jde. „O co jim jako jde“ nemá být urážka, myslím si, že architektonické elitě národa, mezi kterou se architekt působením na VŠ pasuje, by opravdu mělo o něco jít. V Čechách jsou bohužel kritéria pro elitu nastavená někde jinde. Myslím, že dobrý přiklad uvidíme příští týden v Doxu – téma propojování města v Hájkově atelieru je právě takovým škatule překračujícím tématem, ať si na to kdo chce napasuje ty svoje ATBS nebo co potřebuje, všichni vidíme že jejich problém/radost je jinde než tupě naplnit nějakou kategorii.Ta co tady bydlíhttps://www.blogger.com/profile/06493979926404807304noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6481425234404019557.post-45668104537102218242012-01-27T16:31:15.596+01:002012-01-27T16:31:15.596+01:00Štve mě, že na škole (ČVUT) má každý student projí...Štve mě, že na škole (ČVUT) má každý student projít malé zadání základního ateliéru, ateliér bytových staveb, občanských, soubor staveb, urbanismus. Proč mají všichni umět všechno? Proč nemůže jeden dělat malé projekty a druhý velké? Jedinou možnost nějakého zaměření je modul krajina nebo památky v magisterském studiu. Tzn, z několika volitelných předmětů se stanou povinné. Žádné změny v ateliérech to s sebou nenese. Budoucí památkář a krajinář mají oba dělat soubor staveb a urbanismus.Tomáš Feistnerhttps://www.blogger.com/profile/00984539796382050709noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6481425234404019557.post-55820383298321780292012-01-23T10:05:38.844+01:002012-01-23T10:05:38.844+01:00Tak to máme pozoruhodnou koincidenci v tématech, n...Tak to máme pozoruhodnou koincidenci v tématech, nebo je toto Adame reakce na moje Paradigmata architektury zde? www.archiweb.cz/blog.php?blog_id=54177&id_article=184&<br />Já myslím, že témata tu jsou, ať chceme nebo ne, jen někteří je vidí a jiní mají jiné starosti, s obživou, konstrukcí, estetikou, funkčností atp. Je to více věc psychologická než nějak cíleně plánovaná a nejde o kariéru, ale o podstatu. Můžeme hlubší témata nevidět, to ale neznamená, že tu nejsou.Tomáš Víchhttp://www.beau.wgz.cznoreply@blogger.com